perjantai 15. toukokuuta 2015

Vadsøssa eka viikko melkein takana!!

Heissan alla!

No jos ei kuiteskaan ruveta puhumaan ruotsia, koska menis aiva liia vaikiaks :D 

Viimeiset pæivæt Bodøssa olivat mukavia. Olin farmilla toissa ja kavin Ingeborgin kanssa retkeilemassa vuorilla. Sunnuntaina olin auttamassa Ingeborgin perhetta siivoamaan rantaa heidan mokkinsa lahelta ja palkkioksi kuuluisia Norjalaisia vohveleita nnnNAM! 

Ikavaa oli lahtea Bodøsta ja jattaa taas taaksensa kaiken "tutun". Lennot sujuivat onneksi mukavasti. Ensimmaisen lennon ajan ma vaan nukuin. Toisen lennon koitin nukkua, mutta ei siita tullut enaa mitaan... Laskeuduin Kirkenesiin ja nain aivan ihanan pienen lentokentan! Pienemman mita Kruunupyyn! hassua..
Mailiz oli minua vastassa lentokentalla ja lahdimme Kirkenesin keskustaan syomaan. No Kirkenes ei ollut mitenkaan iso kaupunki... Isompi ko Kaustinen joo, mutta ei palio kuiteskaa. Rakennukset olivat tosi rumia ja sementtisia, mutta sita selittaa Kirkenesin historia. Saksalaisethan polttivat Kirkenesin pakomatkallaan....
Ruuan jalkeen menimme kauppaan ja ostimme ruokaa Palsvikkiin.

Saavuimme Palsvikkiin, joka on todella lahella venajan ja Suomen rajaa. Netti ei toiminut siella tai no toimi , mutta kaikki meni venajan puolelle elikkas IISOOO LASKUUU :D
Palsvikissa majoituimme 4H hevosfarmille. Hevosfarmin omistaja oli aivan ihana nainen. Han osasi puhua vahan suomeakin! :) Autoimme Mailiksen kanssa hanta pihatoissa ja paasimme ratsastamaan hevosilla! Minun oli tarkoitus olla siella koko viikko, mutta suunnitelmat muuttuivat... Vierauilin Kirkenesin 4H kerhossa ja kavimme heidan kanssaan keilaamassa. 

Kirkenesista palatessamme huomasin, etta lompakko on hukassa... Sita ei ole loytynyt mistaan, mutta kaikki on hyvin pankkikortti jaadytetty ja rahat on tililla. Outoa on se etta en muista millon se olisi tippunut ja kadonnut, mjutta eipa sita kannata enaa jossitella.

Nyt olen Vadsøssa ja olen kavellyt/kiipeillyt saan salliessa ja talla hetkella olen toimistolla. Kirjoitan tata tekstia toimiston koneella, kuten ehka huomaatte :D 

Sunnuntaina on Norjan kansallispaiva josta olen saanut kuulla koko matkani! Nyt saan vihdoin nahdakkin sen!! :) Taalla siivotaan kadut,kaupat,kodit, pihat KAIKKI vain yhta paivaa varten.... Minusta tuntuu, etta tama kansallispaiva on ehka suurin juhla Norjalaisille :) Koitan ottaa kuvia juhlasta! 

Taalla on valitettavasti ollut hyvin sateinen ja synkea saa... kuvatkaan eivat ole parhaimillaan, mutta ainakin muistoja naista paivista <3

On outoa, etta taa kaikki on kohta ohi... Enaa vahan yli viikko ja oon kotona Kaustisella <3 

1 kommentti:

  1. Hejsan kära Laila! Eftersom jag vet hur mycket du gillar svenska, skriver jag då på det ;) Hoppas allt är bra! Tappade du din uggla plånbok? Ojdå.. Kaustby 4H saknar dig! - Leena

    VastaaPoista