tiistai 21. huhtikuuta 2015

Viikko takana ja uusi edessä

Torstaisen vapaa päivän jälkeen sain oikein Norjalaisen paluun arkeen. Norjalaisella paluulla arkeen tarkotan perjantaista alkanutta viikonlopun työjaksoa. Elikkäs perjantaina lähdin Beaten kanssa Ossiin, jossa oli 4h laisten kokousleiri viikonloppu. Paikka oli ihanasti meren rannalla ja kauniit maisemat, mutta paikka itsessään oli aika vanha leirikeskus ja paljon paljon huonommassa kunnossa, mitä Nuolisen leirikeskus esimerkiksi. :D Siellä kuitenkin nukuttiin pari yötä. Oli kyllä vähän pelottava paikka, koska siinä talossa missä nukuin välkkyi ikävästi exit kyltti ihan kuin jossain vanhoissa kauhuelokuvissa :S Selvisin kuitenkin hengissä!
No vähän tästä kokousviikonlopusta niin se oli juuri sitä itseään... Kokouksia norjaksi ja palion.... Olisin oppinut hyvin palion 4H:sta täällä Norjassa, jos oisin ymmärtänyt jotain, mutta minun ruotsin taidoillani ja mitään sanattomilla Norjan taidoilla olin ihan pihalla! Päivät kuluivat siis istuen kokouksissa ja kuunnellen Norjaa perjantaista- sunnuntaihin Jeee!! :D
No onneksi lauantaina nuoriso uskalsi jo minulle puhua enkkua, joten lauantai ilta ja sunnuntai sujui  vähän mukavemmin :) No mutta kohokohtana viikonlopussa oli se, että HEITIN TALVITURKIN!! Eikä mihinkää altaaseen vaa hyiseen mereen!! Oli kylymää ja ranta ei ollu hiekkarantaa vain suuria KIVIÄ... Tietenkin rannassa oli liian vähän vettä ja rakkolevää, joten jouduin kävellä rakkolevän ja kivien ohitse, että pääsin uimaan ja AINAKIN 6 uintivetoa otin!!
Opin uusden korttipelin presidentin, joka muistuttaa vähän tikkiä, mutta ei kuiteskaa.

Sunnuntaina pääsimme lähtemään joskus 18 aikoina pois kokous paikalta ja olin Marin kämpällä joskus puol 7. Mari on yksi työntekijöistä 4h:lla ja hän lainasi kämppäänsä minulle kaksi päivää, kun isäntäperheeni äiti on reissussa. Isäntä perheen äiti puhuu/ ymmärtää parhaiten englantia.
Saapuessani Marin kämpille olin ihan poikki, koska koko viikonloppu kuunteele vierasta kieltä ja koittaa ymmärtää edes jotain, joten aivoni kävivät ihan yli kierroksilla.... Sain olla yksin sunnuntain loppu illan ja se oli paha paikka, koska silloin ensimmäistä kertaa pysähdyin ja olin ihan yksin... Totta kai tuli ikävä kotia, mutta tehdessäni ruokaa itselleni ja soittaessani siskolleni Päiville sain vähän muuta ajateltavaa ja nukahinkin kyllä aika äkkiä.

Maanantaina 8 töihin ja toimistohommia. Toimistopäivä tarkottaa minulle, että ei oikeastaan mitään tekemistä välillä jotain, mutta ohan se mulle turha opettaa jotain koneella oloa, koska mähän lähen täältä jo ens maanantainaa APUA ko aika menee nopeeta!
Pääsin Marin kämpille joskus puol6 aikaan ja tein ruokaa ja juttelin skypessä. Kävin myös kävelemässä ja katsomassa naapurustoa.

Tänään eli tiistaina aamupäivä on ollut vapaata ja olen saanut tehdä vähän kouluhommia ja jutella skypessä äitin kanssa. Pääsen tänään tutustumaan uuteen 4h kerhoon, mutta olen vasta joskus 9-10 aikaa isäntäperheeni luona.

kirjoittelen taas lisää kuulumisia kun kerkiän! viikonlopunkin olen taas töissä ja pääsen esittelemään Suomea :D


Maisemia isäntäperheeni talon läheltä ja lenkki kaverini Ailo

Muumi faneja

Isäntäperheeni talo takapilhalta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti